Informatii utile - pentru cumpararea, vanzarea sau inchirierea unui apartament in zona de Nord a Bucurestiului

Procesul de vanzare

Procesul de vanzare

Pasul 1. Alegerea agentului

Pasul 1. Alegerea agentului

Alegand Elysium Real Estate puteti conta pe o echipa de profesionisti, ca vor lucra pentru o promovare cat mai eficienta a proprietatii dumneavoastra, prin intermediul site-ului nostru, prin portalurile cele mai cunoscute si accesibile, cu o expunere intensa in reteaua noastra extinsa de clienti.

Pasul 2. Semnarea unui contract de reprezentare

Pasul 2. Semnarea unui contract de reprezentare

Imediat ce ati ales agentul imobiliar potrivit pentru dumneavoastra, vom organiza o intrevedere, in care vom analiza impreuna serviciile de care aveti nevoie si cum putem in intampinarea lor. Vom redacta apoi o intelegere subliniind tarifele si conditiile colaborarii noastre. Descarca contract aici

Pasul 3. Pregatirea proprietatii in vederea vanzarii

Pasul 3. Pregatirea proprietatii in vederea vanzarii

Cu cat este mai prezentabila proprietatea, cu atat va atrage mai multi clienti. Drept urmare, asigurati-va ca ati igienizat imobilul, ca s-au efectuat lucrarile de mentenanta, cum ar fi instalatia electrica si sanitara, mici reparatii ale peretilor exteriori sau interiori si ca s-a aplicat cel putin un strat de vopsea peretilor. Daca aveti chiriasi, acestia trebuie notificati despre intentiile dumneavoastra de a vinde proprietatea, astfel incat sa puteti colabora cu ei pentru vizionarile premergatoare vanzarii.

Pasul 4. Promovarea proprietatii

Pasul 4. Promovarea proprietatii

Dese ori, pe piata imobiliara vom gasi anunturi in care pozele proprietatii nu reprezinta realitatea, iar acest lucru nu poate decat sa dezavantajeze proprietarul si sa intarzie vanzarea. Impreuna, vom realiza o descriere cat mai corecta a proprietatii, subliniind punctele sale de interes si vom adauga poze realizate de fotografi experimentati, care vor pune in valoare proprietatea dumneavoastra.
Proprietatea dumneavoastra urmeaza sa fie promovata prin intermediul site-ului nostru, dar si prin portaluri dedicate, asigurand o expunere eficienta.

Pasul 5. Organizarea vizionarilor

Pasul 5. Organizarea vizionarilor

Agentii nostri experimentati vor organiza vizionarea proprietatii dumneavoastra, in functie de programul ambelor parti, ceea ce inseamna ca suntem disponibili in orice moment al zilei sau chiar in weekend.
Reprezentantul agentiei noastre va detine cunostinte aprofundate despre proprietate, locatie si imprejurimi, deoarece noi consideram ca o atitudine profesionala si cunostintele din domeniu sunt esentiale pentru a incheia o tranzactie.

Pasul 6. Primirea unei oferte

Pasul 6. Primirea unei oferte

Avand in perspectiva cerintele dumneavoastra, va vom prezenta cele mai bune oferte primite de la clientii nostri interesati. In cazul in care suntem de parere ca vanzarea se poate intinde pe o perioada de timp mai indelungata, va putem sugera o oarecare flexibilitate in privinta pretului cerut, in functie de necesitatea dumneavoastra de a vinde imobilul, dar si de pretul zonei.

Pasul 7. Negocierea ofertei

Pasul 7. Negocierea ofertei

Dupa ce s-a primit oferta cumparatorului, ne vom asigura ca este conforma cerintelor dumneavoastra, si ca ambele parti sunt multumite. Apoi vom initia procesul de vanzare, inclusiv verificarile potentialului cumparator. Vom discuta despre modalitatea de plata, fie cash, credit ipotecar sau "Prima Casa", vom stabili data semnarii contractului, precum si data predarii proprietatii. Agentia noastra ofera sprijin in ceea ce priveste redactarea contractului de Vanzare-Cumparare, precum si in realizarea documentelor necesare.

Pasul 8. Semnarea contractului de Vanzare - Cumparare

Pasul 8. Semnarea contractului de Vanzare - Cumparare

Odata ce acordul este redactat, revizuit si acceptat de ambele parti, acesta va fi semnat iar plata va fi depusa in contul indicat de dumneavoastra. Contractul va fi semnat in prezenta unui Notar, care poate fi unul ales de dumneavoastra sau unul din partenerii nostri de incredere. Felicitari!

Procesul de inchiriere

Procesul de inchiriere

Pasul 1. Alegerea agentului

Pasul 1. Alegerea agentului

Alegand Elysium Real Estate puteti conta pe o echipa de profesionisti, ca vor lucra pentru o promovare cat mai eficienta a proprietatii dumneavoastra, prin intermediul site-ului nostru, prin portalurile cele mai cunoscute si accesibile, cu o expunere intensa in reteaua noastra extinsa de clienti.

Pasul 2. Semnarea unui contract de reprezentare

Pasul 2. Semnarea unui contract de reprezentare

Imediat ce ati ales agentul imobiliar potrivit pentru dumneavoastra, vom organiza o intrevedere, in care vom analiza impreuna serviciile de care aveti nevoie si cum putem in intampinarea lor. Vom redacta apoi o intelegere subliniind tarifele si conditiile colaborarii noastre. Descarca contract aici.

Pasul 3. Pregatirea proprietatii in vederea inchirierii

Pasul 3. Pregatirea proprietatii in vederea inchirierii

Cu cat este mai prezentabila proprietatea, cu atat va atrage mai multi clienti. Drept urmare, asigurati-va ca ati igienizat imobilul, ca s-au efectuat lucrarile de mentenanta, cum ar fi instalatia electrica si sanitara, mici reparatii ale peretilor exteriori sau interiori si ca s-a aplicat cel putin un strat de vopsea peretilor. Daca aveti chiriasi, acestia trebuie notificati despre intentiile dumneavoastra de a inchiria proprietatea, astfel incat sa puteti colabora cu ei pentru noile vizionari.

Pasul 4. Promovarea proprietatii

Pasul 4. Promovarea proprietatii

Dese ori, pe piata imobiliara vom gasi anunturi in care pozele proprietatii nu reprezinta realitatea, iar acest lucru nu poate decat sa dezavantajeze proprietarul si sa intarzie inchirierea. Impreuna, vom realiza o descriere cat mai corecta a proprietatii, subliniind punctele sale de interes si vom adauga poze realizate de fotografi experimentati, care vor pune in valoare proprietatea dumneavoastra.
Proprietatea dumneavoastra urmeaza sa fie promovata prin intermediul site-ului nostru, dar si prin portaluri dedicate, asigurand o expunere eficienta.

Pasul 5. Organizarea vizionarilor

Pasul 5. Organizarea vizionarilor

Agentii nostri experimentati vor organiza vizionarea proprietatii dumneavoastra, in functie de programul ambelor parti, ceea ce inseamna ca suntem disponibili in orice moment al zilei sau chiar in weekend.
Reprezentantul agentiei noastre va detine cunostinte aprofundate despre proprietate, locatie si imprejurimi, deoarece noi consideram ca o atitudine profesionala si cunostintele din domeniu sunt esentiale pentru a incheia o tranzactie.

Pasul 6. Primirea unei oferte

Pasul 6. Primirea unei oferte

Avand in perspectiva cerintele dumneavoastra, va vom prezenta cele mai bune oferte primite de la clientii nostri interesati. In cazul in care suntem de parere ca inchirierea se poate intinde pe o perioada de timp mai indelungata, va putem sugera o oarecare flexibilitate in privinta pretului cerut, in functie de necesitatea dumneavoastra de a inchiria imobilul, dar si de pretul zonei.

Pasul 7. Negocierea ofertei

Pasul 7. Negocierea ofertei

Dupa ce s-a primit oferta viitorului chirias, ne vom asigura ca este conforma cerintelor dumneavoastra, si ca ambele parti sunt multumite. Apoi vom initia procesul de inchiriere, inclusiv verificarile potentialului chirias. Vom discuta despre modalitatea de plata, fie cash, fie depunerea lunara in cont bancar, vom stabili data semnarii contractului, precum si data predarii proprietatii. Agentia noastra ofera sprijin in ceea ce priveste redactarea contractului de Inchiriere, precum si in realizarea documentelor necesare. Descarca Contract de Inchiriere aici.

Pasul 8. Semnarea contractului de Inchiriere

Pasul 8. Semnarea contractului de Inchiriere

Odata ce acordul este redactat, revizuit si acceptat de ambele parti, acesta va fi semnat iar plata va fi depusa in contul indicat sau se va oferi cash. In cazurile cel mai des intalnite, inchirierea proprietatii presupune plata unui avans si a unei garantii, reprezentand prima luna de chirie. Felicitari!

Intrebari frecvente

Intrebari frecvente

Care sunt costurile agentiei Elysium Real Estate?

Agentia noastra percepe un comision in valoare de 50%-100% din prima luna de chirie pentru inchirieri si un comision standard de 3% din valoarea proprietatii pentru vanzari.

Care sunt costurile asociate unei vanzari?

In tranzactiile de vanzare a proprietatilor, lucruri sunt foarte bine stabilite; proprietarul va plati impozitul aferent sumei incasate pentru proprietate, care difera de la caz la caz, de exemplu, in cazul in care proprietatea a fost achizitionata in urma cu mai putin de 3 ani, se va plati un impozit de 3%. Cumparatorul va plati actele necesare, in speta Contractul de Vanzare-Cumparare. Agentia noastra va pune la dispozitie un Calculator de Taxe, iar la incheierea contractului va pune la dispozitie caietul de calcule, astfel incat sa cunoasteti cu exactitate costurile.

Care sunt documentele de care am nevoie pentru a vinde o proprietate?

Actele de care aveti nevoie pentru vanzarea unei proprietati sunt urmatoarele:

  • actul de identitate (B.I., C.I. sau pasaport, dupa caz), in original si in copie.
  • certificatul de casatorie sau sentinţa de divorţ, in original si in copie (daca este cazul).
  • actele de proprietate, in original si in copie. Actul de proprietate poate fi un contract de vanzare-cumparare autentificat de un notar public, un contract de donaţie, un certificat de mostenitor, o hotarare judecatoreasca, etc.
  • documentaţia cadastrala si incheierea de intabulare.
  • extrasul de carte funciara pentru vanzare. Extrasul se obţine numai de catre biroul notarial unde se va incheia contractul de vanzare-cumparare. Extrasul de carte funciara pentru vanzare este valabil 5 zile de la data depunerii, de catre notarul public, a cererii de eliberare, la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara.
  • certificatul fiscal pentru vanzare. Certificatul fiscal se obţine de la Direcţia de Impozite si Taxe Locale din sectorul unde este situat imobilul. Certificatul este valabil 30 de zile de la data eliberarii.
  • pentru imobilele care sunt apartamente de bloc, este necesara si adeverinţa eliberata de Asociaţia de Proprietari.
  • certificatul energetic al proprietatii

Care sunt documentele de care am nevoie pentru a-mi inchiria proprietate?

Pentru a inchiria proprietatea dumneavoastra, aveti nevoie de urmatoarele acte:

  • trei formulare de contract de inchiriere imobil semnate de proprietar si chirias
  • doua formulare tip Declaratia 220 pentru a justifica veniturile estimate din cedarea imobilului in folosinta chiriasului
  • copie si original a cartii de identitate a proprietarului
  • copie si original a cartii de identitate a chiriasului
  • certificatul energetic al imobilului
  • timbru fiscal in valoare de 2 lei
  • dosar plic

Care sunt documentele de care am nevoie pentru a inchiria o proprietate?

In cazul in care doriti sa inchiriati o proprietate, veti avea nevoie de cartea de identitate in copie si original.

Ce este un REALTOR?

Profesia de Agent Imobiliar este reglementata in sfera drepturilor si obligatiilor de mai multe norme legale emise de diferite institutii ale statului. Accesul in aceasta profesie este reglementat in mod general, iar pentru a accede in aceasta nu este nevoie de studii de specialitate, fiind o profesie asimilata de COR, tehnicienilor.

In sfera relatiilor profesionale sau a celor de zi cu zi cei ce profeseaza in aceasta industrie poarta mai multe denumiri, printre care:

Agent imobiliar

Se refera la orice persoana care este angajata, partenera sau colaboratoare intr-o sau a unei agentii imobiliare si care se ocupa de vanzari, cumparari sau inchirieri de bunuri imobiliare.

Broker imobiliar

Atat conform uzantelor din industrie, cat si conform Codului de Clasificare ale Ocupatiilor din Romania - COR - este sinonim agentului imobiliar;

Consilier imobiliar, consultant imobiliar, expert imobiliar

Alte nume pentru agentul imobiliar;

Broker Owner

Este o denumire folosita in mediul profesional si se refera la directorul agentiei imobiliare, cel care se ocupa direct si nemijlocit de agentii imobiliari. Acesta este, in general, o persoana cu multa experienta in afacerile imobiliare, are pregatire superioara si in general nu tranzactioneaza in mod direct, rolul lui fiind mai degraba acela de a administra afacerea si a se asigura de bunul mers al lucrurilor.

REALTOR® - un agent imobiliar membru al Asociatiei Profesionale a Agentilor Imobiliari din Romania - APAIR - ce se supune Codului de Etica si standardelor de practica ale asociatiei.

Agent imobiliar sau REALTORS® - Ce inseamna sa fii REALTOR®?

In Romania doar membrii APAIR pot sa se numeasca Realtori@ si este eronat sa credeti ca Realtor® este doar o denumire alternativa data agentului imobiliar. Desi ambii se ocupa de vanzarea, cumpararea sau inchirierea bunurilor imobiliare, intre aceste denumiri exista diferente majore. In primul rand, ca sa te numesti Realtor® trebuie sa devii membru al APAIR. Astfel, te obligi sa adopti si sa respecti cu strictete Codul de Etica al Realtori®-lor.

Dar de ce este important acest lucru pentru practicieni si consumatorii de servicii imobiliare din Romania?

Pentru ca acest Cod Etic, inclusiv standardele profesionale la care membrii APAIR au aderat, se aplica cu strictete. "Codul" are o istorie de peste 100 de ani si este nascut in SUA din suma experientelor colective ale practicienilor din imobiliare.

Principiile pe care se bazeaza "Codul", enumerate succint, sunt:

  • principiul loialitatii totale fata de client;
  • principiul punerii interesul clientului inaintea interesului personal al Realtor®-ului;
  • principiul cooperarii cu competitorii (alti agenti imobiliari sau Realtori®);
  • principiul respectului fata de adevar in declaratii si publicitate; si neamestecul in relatiile de reprezentare exclusiva ale altor Realtori® cu clientii lor.

Codul etic

Codul Etic are 17 articole si mai multe standarde de practica profesionala si nu sunt doar o gramada de reguli pe care agentii jura sa le respecte, ci un set de norme si standarde profesionale restrictive, riguros aplicate.

Desi nu exista nicio garantie ca toti membrii APAIR (Realtorii®) sunt mai etici sau mai morali decat alti agenti imobiliari nemembri, prin tot ceea ce facem militam pentru cresterea calitatii serviciilor imobiliare oferite consumatorilor, pentru practici corecte, lipsite de echivoc si conflicte de interese.

Iata mai jos 17 lucruri pe care un membru APAIR, REALTOR® este obligat si promite sa le faca, iar un nemembru nu:

  • 1. Va pune interesele clientului sau inaintea interesului propriu si va trata corect si onest toate partile participante la tranzactia imobiliara.
  • 2. Nu va exagera, denatura, omite sau ascunde informatii care ar putea influenta decizia de vanzare sau cumparare a unei proprietati.
  • 3. Va coopera cu alti agenti imobiliari atunci cand interesul clientului sau o cere.
  • 4. Nu va achizitiona pentru sine sau pentru membrii familie sale o proprietate inainte de a-si face cunoscuta adevarata lui pozitie catre vanzator sau reprezentantul acestuia. De asemenea, atunci cand vinde imobile proprietatea sa sau la care are un interes personal, se obliga sa dezvaluie acest lucru cumparatorului sau reprezentantului acestuia.
  • 5. Nu va furniza servicii profesionale referitoare la o anumita proprietate imobiliara sau la valoarea de piata a acesteia atunci cand are un interes personal prezent sau viitor in legatura cu aceasta.
  • 6. Nu va accepta sa primeasca niciun fel de comision sau alte avantaje materiale de la terti furnizori de servicii care presteaza activitati pentru clientul sau in legatura cu vanzarea, inchirierea sau cumpararea unei proprietati imobiliare. (de exemplu atunci cand agentul recomanda echipe de renovare, mutare mobilier, experti pe diferite domenii etc.).
  • 7. Nu va percepe comision de la mai mult de o parte a tranzactiei (Ex.: fie la la vanzator, fie de la cumparator), chiar daca legea permite, fara dezvaluirea acestui lucru catre toate partile si fara consimtamantul expres al clientului sau.
  • 8. Va pastra intr-un cont special al agentiei imobiliare la care lucreaza sau este afiliat, intr-o institutie financiara adecvata, separat de propriile fonduri, sumele de bani intrate in posesia lui in depozit pentru alte persoane (Ex.: garantii, avansuri etc).
  • 9. Se va asigura, de fiecare data cand va fi posibil, ca toate intelegerile legate de tranzactiile imobiliare, incluzand contractele cu clientii sai, precontractele de vanzare-cumparare si/sau contractele de inchiriere, sa fie incheiate in scris, intr-un limbaj clar si inteligibil si ca fiecarei parti sa-i revina un exemplar sau o copie a ceea ce semneaza.
  • 10. Va oferi servicii profesionale similare oricarei persoane si nu va discrimina pe nimeni din motiv de rasa, culoare, religie, sex, handicap, stare civila sau nationalitate.
  • 11. Nu se va angaja sa furnizeze servicii profesionale specializate privitoare la un anumit tip de proprietate sau serviciu imobiliar, care NU se afla in aria sa de competenta, cu exceptia cazului in care beneficiaza de asistenta unei persoane specializata in tranzactionarea unei astfel de proprietati sau a unui astfel de serviciu. O poate face totusi doar in situatia in care informeaza clientul despre acest lucru, iar acesta isi da acordul.
  • 12. Va informa intotdeauna corect si va respecta adevarul in toate comunicarile lor legate de domeniul imobiliar. Va avea grija ca intotdeauna sa prezinte o imagine reala in publicitatea realizata, in materialele de marketing si in toate celelalte expuneri publice.
  • 13. Nu se va angaja in activitati care ar putea reprezenta practicarea neautorizata a profesiei juridice si, ori de cate ori i se va parea necesar, va recomanda clientilor sau consumatorilor sa apeleze la consultanta juridica specializata.
  • 14. Atunci cand este acuzat de practica neetica sau solicitat sa prezinte dovezi sau sa coopereze sub orice forma, in orice actiune sau investigatie privind standardele profesionale, REALTORUL® va pune toate datele relevante la dispozitia forurilor in drept ale asociatiei din care face parte. (exemplu: Comisia de Etica si Arbitraj).
  • 15. Nu va face in mod intentionat sau din neglijenta declaratii false sau inselatoare despre concurenti, despre afacerile lor sau despre practicile de afaceri ale concurentilor.
  • 16. Nu va interveni prin solicitari directe adresate unei persoane care este deja intr-o relatie contractuala de reprezentare exclusiva cu un agent.
  • 17. In cazul aparitiei unor litigii contractuale sau a acelor litigii necontractuale expres definite in standardele de practica profesionala, se va supune arbitrajului comisiei asociatiei din care face parte si va accepta hotararea acesteia.

Asociatia Profesionala a Agentilor Imobiliari din Romania, APAIR, este o organizatie non-guvernamentala al carui scop primordial este acela de le asigura membrilor sai un alt statut profesional si de a-i sprijini sa devina mai profitabili. APAIR este partener al National Associations of Realtors®, iar datorita acestui parteneriat toti membrii APAIR sunt Realtori®.

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. [X]